¿TE PODEMOS AYUDAR?/ET PODEM AJUDAR?
Consúltanos/Consulta'ns »

Llámanos/Truca'ns:
608 23 67 05

SEO per comerç electrònic - Posicionament Web i SEO

Quan pensem en el SEO per comerç electrònic no hem de tenir en ment que és una cosa totalment diferent al SEO per a un altre tipus de web. La major diferència està en el nombre de pàgines, que en un comerç electrònic poden arribar a ser milers, mentre que en un negoci local o un web “normal” són moltes menys. Per aquest motiu exclusivament, el SEO per comerç electrònic ha de tractar-se d’una forma específica, amb la preparació d’una estratègia SEO molt ben definida, per evitar així problemes de canibalització entre keywords o de contingut duplicat. Que és, possiblement el gran problema d’aquest tipus de pàgines.

Per evitar aquests i altres problemes, i sobretot aconseguir una estructura adequada, s’ha de treballar amb una segmentació molt clara i definida. Des Posicionament web Girona, recomanem una estructura dividida en 4 grans grups (sempre que sigui possible i tenint en compte les especificacions de cada negoci digital):

1- Macrocategorías: Es tracta de les categories principals de productes d’un comerç electrònic. Per exemple en una botiga en línia de Sabates, podrà ser “Sabatilles d’Esport”, juntament amb “Sabates de Nit” o “Botes de Muntanya”.

2- Categories: Són els productes específics dins de les macrocategories anteriors. Seguint amb l’exemple pot ser, “Sabatilles de Bàsquet” (dins de la macrocategoria de “Sabatilles d’Esport”.

3- Producte: És la pàgina de producte on trobarem una fitxa tècnica sobre un model o producte concret. Per exemple les “Sabatilles de bàsquet Nike Air Jordan V”.

4- Bloc / Notícies / Actualitat: És l’apartat que ens permetrà treballar a fons el màrqueting de continguts (cosa molt rellevant en alguns sectors), explorar nous micro nínxols de negoci, utilitzar-lo per promocions especials, entendre que cerca aquest sector. És una peça vital per al SEO a comerç electrònic ja que d’altra manera no podríem publicar contingut amb assiduïtat. Una cosa que per a Google és sinònim que la pàgina està “viva”, fet que suposa, d’una banda que passi més vegades a indexar la web, i que hi hagi més paraules clau per les que saltin les URls de la teva pàgina per a una recerca determinada .

Aquesta estructura d’una pàgina web és importantíssima i ha de ser la base de qualsevol projecte comerç electrònic. Al SEO per comerç electrònic és el pilar de l’èxit ja que has de pensar que, per norma general, el treball de posicionament només es farà a les macrocategories i categories. Per tant pensa bé què t’interessa “vendre” i on has col·locar-lo. En aquest sentit la recerca de paraules clau i l’anàlisi de competidors, ens sembla bàsic.

Però el SEO no ho és tot !! i hem de tenir en compte que els usuaris exigeixen tenir una bona experiència de navegació i d’usuari i trobar el que buscaven en entrar a la teva web. No amaguis el teu producte principal, pel que han arribat a la teva pàgina, o no tindràs èxit per molt que et curres el SEO per comerç electrònic! És a dir que, a més de treballar molt el SEO (com en totes les pàgines), utilitza la HOME (la pàgina per la que normalment rebràs més visites) i les macrocategories i categories, per donar a conèixer clarament la proposta de valor dels teus productes (o de la teva web). Estem molt acostumats a trobar-nos pàgines que aconsegueixen completar la fase d’atracció, és a dir, que hi ha visites, però que no són capaços de convertir. I una de les possibles causes (hi ha moltes més), pot ser que l’usuari no veu els “avantatges” d’aquesta web o d’aquests productes.

Una de les característiques d’un comerç electrònic, és que les fitxes de producte només es podran posicionar des del màrqueting de continguts i un gran treball des del bloc. Buscant el Long Tail i les paraules clau de nínxol, que podran emportar-te una gran quantitat de visites i conversions si fas un bon treball de recerca. En realitat és gairebé obligat desenvolupar aquesta acció de màrqueting, sobretot quan no tens marca, o si acabes de començar. És un treball que a mig i llarg termini, suposarà més visites, millor autoritat davant de Google i més opcions de convertir.

Com decidir les Macrocategories i Categories

Al SEO per comerç electrònic necessitaràs dominar la recerca de paraules clau o Keyword Research. Aquesta investigació dels termes sobre els quals posicionar et servirà per a un doble objectiu. En primer lloc per treballar el posicionament pròpiament dit d’aquests termes rellevants. I en segon lloc, per definir l’estructura a nivell de macrocategories i categories de la teva comerç electrònic.

Si ho analitzes fredament és la millor manera de treballar en funció de les necessitats dels teus usuaris. No tinguis una idea establerta del que ells busquen, investiga i organitza la botiga online en funció de “les seves” necessitats, no de les teves. És molt habitual organitzar les macrocategories i categories en funció d’una idea preconcebuda, o de com està organitzat el magatzem. Però no t’oblidis que un web és per a un públic diferent, i determinar els patrons de recerca t’ajudarà a entendre com presentar millor els teus productes. Per tant, per crear les macrocategories i categories de la botiga en línia, hauràs de tenir en compte diversos factors:

  • Que el nombre de recerques sigui suficient. No té sentit estructurar el teu e-commerce sobre termes que ningú busqui.

  • El que vols que trobi l’usuari. De la mateixa manera que necessites treballar sobre termes que tinguin recerques, no ha de ser aquesta l’única raó per triar una Categoria. És possible que amb el terme “barat” s’atreguin moltes visites, però potser no us interessa al teu producte. O t’interessi agrupar aquests termes relacionats amb el baix cost en una categoria de “ofertes o promocions”.

  • No buscarem posicionar per als productes més problemàtics, amb falta d’estoc, que més queixes reben, o simplement en què no siguem competitius (per exemple per preu o qualitat). El SEO és un treball complex, en el qual cal invertir recursos (en ocasions és temps, i això és molt car). Per tant, no cal obsessionar-se amb articles que són poc competitius (pel motiu que sigui).

El contingut únic al SEO per comerç electrònic

Un cop tinguem clara l’estructura del comerç electrònic haurem de avançar cap a la següent part fonamental del mateix, el contingut. Si aquestes creant un web des de zero, ja saps que això és important i l’has de tenir molt present. Però si el comerç electrònic ja està creat necessites esbrinar si el contingut és únic. No et desesperis, és més fàcil del que sembla, per això et proposem tres alternatives;

Copyscape

És una eina per saber si una pàgina web té contingut copiat. Podem fer l’anàlisi sobre una pàgina sencera amb la versió gratuïta.

Siteliner

És un eina completa que et donarà diversos punts importants, per exemple la quantitat de contingut duplicat dins el site i la quantitat de contingut únic. L’ús gratuït està limitat a 250 pàgines, per a una anàlisi total necessites la versió Premium.

Google

La veritat és que és més que suficient amb fer la següent prova a Google. Selecciones un paràgraf de l’e-commerce i el pegues a Google per fer una cerca. Si hi ha resultats … posa’t a tremolar !!, perquè significa que hi ha contingut copiat. Un problema seriós a resoldre si busques treballar el SEO per e-commerce (i per no comerç electrònic). Al llarg dels anys, Google ha entès que el contingut és molt important perquè un usuari vegi d’utilitat el resultat que Google li ha mostrat per una recerca determinada. Per tant, ha sabut mesurar molt bé si els continguts són o no són de qualitat. Per aquest motiu, la nostra recomanació és que no dubtis a invertir recursos en crear contingut. probablement el que millor conegui els teus productes o serveis (o la teva empresa i els seus proposta de valor), siguis tu mateix. Així que destina temps al contingut o busca professionals de la redacció SEO que t’ajudin. És veritat que en el SEO hi ha més de 200 factors per optimitzar, però el contingut és una cosa que definirà al teu projecte de forma directa.

Alguns tips per millorar el SEO per comerç electrònic

  • Si no hi ha més opció i no es pot redactar els textos (per falta de mitjans), l’objectiu serà fer servir el mínim de text possible. No posicionarem gràcies a això però almenys no ens perjudicarà amb sancions, penalitzacions i mal posicionament. Així que, no els copiïs d’altres pàgines sota cap concepte.

  • Una bona idea és fer-te un calendari de creació de continguts, i anar completant al llarg del temps.

  • A menor quantitat de text menor % de contingut duplicat, però al mateix temps, menors opcions de guanyar autoritat.

  • Treballar per aconseguir els comentaris d’usuaris. És text fresc que no hem de fer nosaltres i és absolutament rellevant en el SEO per comerç electrònic. Doble èxit, fa que les nostres pàgines tinguin contingut nou i són indexades per Google i més ajuden a l’usuari en la presa de decisions.

  • Treballa el contingut en funció d’una paraula clau específica per cadascuna de les URL del web.

  • Obligatori que Titles i Descripció siguin únics.

  • Analitza els resultats que Google ofereix dels teus competidors i estudia la seva “title” i “description”. T’ajudarà a crear els teus.

  • Modifica les imatges. Las imatges també són contingut. Si són originals, perfecte, sinó ho són inverteix recursos en què ho siguin.

  • El nom de la imatge i el “title” de la imatge també són rellevant per al SEO. Ocupa’t de que tinguin la paraula clau d’aquesta URL.

Estructura dels enllaços interns

Al SEO per comerç electrònic hi ha una premissa que sempre funciona … senzillesa !! Una arquitectura web complexa només et donarà problemes. En la senzillesa està l’èxit i l’hi posaràs fàcil als robots dels cercadors i als usuaris. En aquest cas, l’estructura de la teva pàgina és el primer pas.

Si no vols que l’autoritat de la teva pàgina es perdi entre un mar d’enllaços interns hauràs evitar com sigui arquitectures d’enllaçat intern d’aquest tipus:

SEO per comerç electrònic

No es tracta que hi hagi una manera de fer-bona i una de dolenta. Però en la mesura del possible, sempre que el producte i la web ho permetin, la recomanació en funció d’un millor SEO per comerç electrònic, és controlar el linkjuice. La qual cosa és més controlable amb aquest altre tipus d’arquitectura:

Curra’t molt el SEO On Page de les seccions del web

Si ja disposes d’un bon estudi de paraules clau, que t’ha donat els termes a posicionar i una idea del que els usuari busquen (patrons de recerca). Si has aconseguit per tant una arquitectura correcta basada en les necessitats dels teus possibles usuaris (i no en les teves) … cal treballar cadascuna de les seccions de la teva comerç electrònic.

Com en qualsevol pàgina web amb objectius de posicionament, en el SEO per comerç electrònic, hauràs treballar el SEO on Page com Google mana !! Títol, Descripció, Headings, Contingut rellevant, URL amigables, Marcat de metadades, etc … Pensa que tots aquests factors d’optimització de la vostra mà. És a dir, són cosa teva. Ja hi ha molts altres en què influir és gairebé impossible, per tant, en els que puguis treballar directament, fes-ho.

Bonus track! 11 errors a evitar en SEO per comerç electrònic

1- Densitat de paraula clau exagerada. Realment no hi ha un percentatge adequat, però el text ha de ser natural, si ho llegeixes i grinyola és que t’has passat de llarg. Pensa en l’usuari, i després en la mesura del possible optimitza per a Google.

2- Enllaços trencats. Un e-commerce publica i despublica productes amb facilitat. Cal estar molt atents als enllaços trencats i redirigir aquestes URL a adreces vàlides. Això és un motiu de penalització per part de Google.

3- Baixa qualitat en el contingut. Ens trobem davant centenars o milers de pàgines i el contingut es ressent. En aquest cas has de pensar si és una cosa que pugui interessar a l’usuari, sinó és així treballa’l més perquè serà un fracàs en la teva SEO per comerç electrònic.

  • Vigila el contingut Duplicat dins el site.
  • No copiïs contingut d’altres webs.

4- Meta etiquetes repetides. A l’hora de crear productes és fàcil copiar i enganxar sobre un existent i sobre això modificar-lo. En el contingut ja es nota, però les etiquetes duplicades són un gran problema dels grossos.

5- Passar de l’etiqueta Description. Com que ja no posiciona s’està abandonat i és un error molt perillós. El CTR sí que és un valor interessant per a Google i sense “descripció”, com va saber algú que hi ha a la teva web? Ni se’t passi no completar-la, ni deixar que l’eina sobre la que has construït la web ho faci de forma automàtica. És el missatge que li dónes a l’usuari.

6- Estructura interna caòtica. Analitza que és el més important en el negoci i priorízalo. Una estructura senzilla permet als robots explorar la web amb facilitat però sobretot, però sobretot permet als usuaris estar satisfets. El que suposa tornar i recomanar.

7- equivocar-te en les paraules clau. Aquesta part és la més important abans de començar i de les més fàcils de detectar en un projecte ja en marxa. A passar que Google busca encaminar-se cap una recerca semàntica, les paraules clau, avui dia ho són gairebé tot. El teu producte, competència i mercat han de ser analitzats per trobar unes keywords rellevants.

8- Manca de monitorització. Hi ha moltes webs sense eines d’anàlisi. Sense elles no sabràs res del que passa al teu web. Serà com caminés a cegues i no sabràs si el que has fet en el teu SEO per comerç electrònic funciona.

9- No fer servir l’etiqueta Rel = canonical. La majoria dels comerços electrònics disposen de gran varietat en colors, talles o mides d’un mateix producte. Si no fa servir l’etiqueta rel = canonical la competència serà entre ells.

10- No treballar micro nínxols. El Long Tail és una de les claus per a un comerç electrònic. No només t’has de preocupar dels productes estrelles, aprèn a treballar els més específics i emporta’t de carrer un mercat inesperat. Treballa bé el SEO per comerç electrònic, i de rebot descobreix el que et pot aportar un nínxol específic!

11- No treballar a nivell semàntic en contingut. Cadascuna de les URL que componen una web, han de tenir definida una paraula clau sobre la qual realitzar l’optimització a nivell SEO. El que no implica que no calgui treballar el contingut amb termes que semànticament l’ajudin a Google a entendre millor de què va aquesta pàgina i que tipus de continguts hi ha. Limitar-se a optimitzar la paraula clau i fer un contingut on únicament es treballi aquest terme, és un error.s

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© Orbetec360 2018 | Política de Cookies - Política de cookies | Política de privacidad - Política de privacitat | Aviso Legal - Avís legal |info@orbetec360.com | 608 236 705 | Girona - Cataluña