Planificació i gestió de Campanyes d’ Google AdWords
Si has arribat a aquesta pàgina i tens una empresa localitzada a Girona, saps de la importància que té fer publicitat a Internet. I per aquest propòsit, no hi ha millor eina que Google AdWords. Google AdWords és una eina que Google posa a la nostra disposició, per poder fer publicitat dins dels resultats que ofereix el cercador de Google. És una plataforma que permet aconseguir visites molt rellevants i d’alta qualitat cap a una pàgina web, mitjançant el pagament per cada clic als anuncis d’una campanya. Per tant, ens aconseguirà visites que tenen un cost.
El funcionament és senzill, es tracta del sistema de Cost Per Clic (CPC), és a dir que AdWords cobra per cada clic que un usuari fa als anuncis que es mostren per a una paraula clau determinada. Aquesta plataforma és molt democràtica ja que permet que grans potències i petites empreses competeixin en igualtat de condicions i, per tant, qualsevol pàgina web pugui aparèixer entre les consultes més rellevants.
Aquest tipus de publicitat a Google AdWords té el gran avantatge de la rapidesa, i permet que qualsevol tipus d’empresa (fins i tot una recentment creada), tingui visibilitat immediata i pugui estar fins i tot, en els primers resultats que ofereix el cercador. A més, permet fer molts tipus de publicitat; campanyes a la xarxa de cerca o de display, a la secció de Google Shopping, en els vídeos de YouTube, etc …. Per tant, et permet abastar gairebé al 90% dels usuaris que utilitzen Internet.
Així funciona Google AdWords
El funcionament de la plataforma d’AdWords és molt interessant. Es crea una campanya (o les que siguin) a la qual se li assigna un pressupost diari (s’assigna per campanya), es decideix a la xarxa en la qual va a competir i es creen els grups d’anuncis necessaris. Aquests grups d’anuncis, són les diferents agrupacions de productes o serveis dins d’aquesta campanya. Per a cada grup d’anuncis es creen els copys (és a dir, els anuncis que es veuran els usuaris en la pantalla de l’ordenar, el mòbil o la tablet), i se’ls assigna les paraules clau per les que volem que saltin aquests anuncis.
El millor de tot és que perquè el sistema faci sortir els nostres anuncis o els de la competència, es juga amb un sistema de subhasta. Si la licitació que has assignat a una paraula clau és la més alta, sortirà el teu anunci a la primera posició, i anirà baixant de posició en la llista que mostra Google, segons hagi licitacions grans. El gran avantatge d’aquesta plataforma és què per calcular la teva posició en la subhasta, AdWords de Google fa servir un sistema que s’anomena “nivell de qualitat”, el que fa que avaluï diversos factors, (com la paraula clau, la licitació suggerida, l’URL de destí, etc …). D’aquesta manera si el nivell de qualitat d’una paraula clau és molt alt, pot sortir en una millor posició, encara que el cost per clic ofert sigui més baix. El que permet que grans i petits, competeixin en igualtat de condicions. És a dir, no perquè es decideixi pagar molt per cada clic, els teus anuncis seran els primers.
Els anuncis d’una campanya a Google AdWords apareixen en les primeres posicions de les pàgines de resultats de Google, a la zona que s’anomena “anuncis patrocinats”. Estan catalogats com “anunci” en color verd. Els usuaris trobaran a la teva empresa a Google en el moment en que realitzin una recerca de productes o serveis similars als que la teva empresa ofereix i els teus anuncis guanyin la licitació.
Descobreix com treballarem les teves campanyes d’AdWords a Girona
Per a nosaltres, les campanyes de publicitat a Google AdWords, són una part molt important en tota estratègia online. Però el més important és que estigui estudiada, ben planificada, gestionada i que es mantingui una optimització constant. Un bon treball de planificació aconseguirà que les campanyes d’AdWords permetin que un web posicioni en poc temps en els primers llocs de Google, per a les paraules clau seleccionades que fan saltar els anuncis preparats. Aquesta són alguns dels avantatges que tindràs fent campanyes a Google AdWords.
Anàlisi de la competecia
Fer una campanya a Google AdWords sense analitzar el que fa la competència, pot suposar una gran pèrdua de recursos, temps i diners. Per això, per establir la millor estratègia a Google AdWords, analitzarem la presència en aquesta plataforma de publicitat de la teva competència més important. Gràcies a aquesta anàlisi, tindrem informació rellevant per definir quin ha de ser el millor punt de partida i la millor situació per competir.
Estudi de Paraules Clau
Determinar quines són les paraules clau més adequades per configurar les campanyes de Google AdWords, passa per analitzar i entendre els patrons de recerca dins de cada sector. Un cop detectada la forma en què l’usuari busca, podrem analitzar factors determinants de les paraules clau, com la rellevància, la popularitat o el nivell de competència. El que ens permetrà seleccionar les més interessant, a més d’estructurar de forma correcta les campanyes.
Definició d’Estratègia
Una de les millors avantatges de fer publicitat amb AdWords de Google és que ofereix la possibilitat d’optimitzar i corregir les campanyes a temps real. No obstant això, això no implica que no calgui treballar en base a una estratègia. Sabent el que ofereixes des de la pàgina web, el que fa la competència, els patrons de recerca i les paraules clau adequades, podrem enfocar les accions a Google AdWords cap als objectius definits. Tot per optimitzar recursos.
Configuració de Campanyes
AdWords permet crear varietat de campanyes, és important veure quins són els objectius d’aquestes accions, per a triar la campanya adequada. No és el mateix un treball pensat en crear imatge de marca (xarxa de Display) que un treball de venda d’articles o serveis (xarxa de Cerca). La correcta configuració de les campanyes, grups d’anuncis, anuncis (copys), i les keywords del nostre estudi. Basat en l’estratègia definida.
Anàlisi i Optimització
La recollida de dades en les campanyes de Google AdWords és a temps real. Per tant, desenvolupar els correctes indicadors de rendiment (KPI) i analitzar-los amb regularitat, ens permetrà optimitzar les campanyes (i per tant l’estratègia implementada). Aquestes accions d’anàlisi i millora de les campanyes estan orientades a aconseguir els objectius prèviament definits amb la menor inversió possible.
Gestió de les Campanyes d’AdWords per a empreses de Girona
En Posicionament Web Girona, estem convençuts que la nostra forma de treballar funciona. Entenem que les accions de màrqueting en línia (i offline), d’una empresa, passen per estar alineades amb els objectius generals, i sobretot sota el paraigua d’una estratègia global. Moltes empreses com la nostra ofereixen serveis d’accions paquetitzades. Nosaltres tenim molta experiència com a consultors i apostem per un treball de màrqueting personalitzat. Per això la gestió d’aquest tipus de campanyes de Google AdWords és una peça fonamental.
Les Campanyes a Google AdWords són una de les puntes de llança de la visibilitat, però fer-les sense sentit, només implica una despesa, uns resultats immediats (més o menys encertats) i poc més. Entenem que aquestes campanyes, la seva implementació, gestió i optimització, formen part d’un conjunt d’accions més ampli. Per això, no et recomanarem que les portis a terme sinó et fan falta. A més, a part del cost de la implementació i execució inicial, únicament et cobrarem per la gestió de les mateixes, un % sobre la despesa en aquesta plataforma. D’aquesta manera, si un mes no inverteixes en AdWords, no et cobrarem res. O és que altres et cobren per no treballar ?. Posa’t en contacte amb nosaltres i t’ajudarem a treure el màxim rendiment dels teus Campanyes d’AdWords de Google.
Informació bàsica sobre protecció de dades:
Responsable | Patxi Cano Colomer |
Finalitat | Gestionar la llista de subscripcions. Prestar la informació o serveis que ens sol·licitin. Envia butlletins, promocions i ofertes especials.. |
Legitimació | Consentiment de l’interessat. |
Destinataris | No se cediran dades a tercers excepte obligació legal. |
Drets | Accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s’explica a la informació addicional. |
Informació addicional | Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades aquí. |