¿TE PODEMOS AYUDAR?/ET PODEM AJUDAR?
Consúltanos/Consulta'ns »

Llámanos/Truca'ns:
608 23 67 05

estratègies Black Hat SEO - Posicionament Web i SEO

Hi ha molts professionals i experts en el món de SEO que utilitzen les estratègies conegudes com SEO de barret negre, o més popularment denominades com Black Hat SEO. Això implica la utilització de tàctiques que són el contrari a les pràctiques recomanades pels motors de cerca. El que es tracta d’aconseguir amb l’ús d’aquestes tècniques, és enganyar els motors de cerca i els seus algoritmes, fent-los creure que la teva web és més rellevant, popular i útil del que realment és. Aquesta pràctica existeix des que van néixer els primers cercadors, el primer gran problema va ser determinar els criteris per oferir una pàgina web o una altra en els resultats de cerca. Fins llegar a l’època actual, en què Google pondera més de 200 factors, la decisió sobre la importància que un cercador donava a un web, es basava en molt pocs criteris. El que feia que els encarregats d’optimitzar les pàgines per millorar la visibilitat (els SEOs), poguessin jugar amb molt poques tecles per aconseguir manipular aquests resultats.

Des d’una perspectiva d’un negoci en línia respectable, cal tenir molta cura amb l’ús d’aquestes estratègies ja que els cercadors han desenvolupat una sèrie de mesures punitives. Castiguen de diverses formes l’ús d’aquest costat menys ètic del posicionament web. Aquests càstigs als quals es pot veure abocada una empresa que operi a Internet amb l’ús d’estratègies Black Hat SEO, poden ser molt costoses i lents de corregir. Són accions no recomanades en absolut per estratègies de màrqueting de llarg recorregut. En aquest sentit, cal aclarir que el límit entre el correcte i l’incorrecte (a nivell d’optimització), l’han anat marcant els cercadors, juntament amb els SEOs, ja que aquest món té molt de prova i erros, el que ha permès a uns i altres aprendre sobre la marxa.

En aquest article pots trobar 10 de les estratègies Black Hat SEO amb les que posaràs en perill el teu projecte web si les utilitzes. Has de pensar seriosament si val la pena pujar com l’escuma a la SERP amb el risc de perdre el teu projecte definitivament. Moltes d’elles han estat molt utilitzades i han donat molts beneficis. La nostra recomanació és la de no jugar amb aquest tipus de tàctiques, llevat que sigui per comprovar resultats en projectes sense importància, o de monetització a curt termini.

1-Keyword Stuffing

La paraula clau segueix sent el factor que fa que els motors de cerca rastregin seu índex de continguts indexats a la recerca d’una resposta adequada per a determinades cerques. Els cercadors (especialment Google), estan treballant molt un concepte de recerca semàntica. No és altra cosa que aprendre a entendre el contingut d’un web, no només gràcies a l’optimització d’una paraula clau, sinó entenent-la a nivell significat. Avui dia parlar de densitat de paraula clau en un contingut està una mica obsolet, però, mantenir una densitat entre el 2% i el 4% és molt interessant.

Keyword stuffing és el terme que s’utilitza per a les estratègies Black Hat SEO i que implica una tècnica en que saturen el contingut d’una URL amb la paraula clau a posicionar. Ve a significar que es fa un “farciment de paraula clau” pel sol fet d’augmentar la seva presència, sense que aporti res al contingut ni al lector. Aquesta, va ser una pràctica bastant típica, però que avui en dia no és recomanable en absolut.

El 2011, Google va llançar Panda, una sèrie d’actualitzacions contra diversos abusos en el posicionament, incloent el reblert de paraules clau.

estratègies Black Hat SEO

2-Meta etiqueta descriptions stuffing

Una altra pràctica molt usada fa alguns anys per a les estratègies Black Hat SEO, és el “description stuffing”. En aquest cas es tracta de l’abús de la paraula clau en l’etiqueta description. Es tracta del farciment de la meta etiqueta description. Les etiquetes meta descripció, ofereixen informació sobre el que hi ha en un lloc web i amb aquesta tècnica es pretén enganyar els rastrejadors.

Fa alguns anys, l’etiqueta description era rellevant per al SEO i els rastrejadors dels motors de cerca la s’indexaven. Avui en dia ja no és així. Aquesta etiqueta no compte a nivell de Google, per tant, optimitzar-amb la paraula clau és un sense sentit. Però això no implica que no sigui un contingut molt important. Aquest contingut és el que acompanya el title a l’enllaç que ofereix Google, quan mostra un llistat de pàgines web davant les recerques dels usuaris. De fet, s’ha convertit en molt important perquè està relacionada amb l’experiència de l’usuari. La importància d’aquesta etiqueta radica que si l’usuari no trobés rellevant el contingut de la mateixa, no clicarà. Baixant així el CTR, que és un valor que relaciona les impressions en pantalla i les vegades que l’usuari fa clic a aquest resultat ofert.

3-Cloaking

Les estratègies Black Hat SEO de Cloaking es basa en ensenyar una versió de pàgina web als cercadors i una altra molt diferent als usuaris humans. Òbviament és l’antítesi del que pretén Google que cada vegada valora més els llocs web amb una excel·lent experiència de l’usuari. Una de les directrius més importants és “no enganyar als seus usuaris o present diferents continguts a cercadors que mostrar als usuaris”. S’aconsegueix mitjançant seqüències de comandaments del servidor que identifica l’adreça IP o la capçalera HTTP de l’usuari que accedeix a la pàgina.

4-Hidden Text (o text ocult)

Es tracta de la tècnica del text ocult. Aquestes estratègies Black Hat SEO s’usen ocultant text o enllaços dins del contingut. D’aquesta manera s’augmenta la densitat de paraula clau o el anchor text dels enllaços d’una forma il·legal. Aquesta ocultació pot ser molt elaborada amb scripts especials, o senzillament col·locant el text del color de fons. És una tècnica usada en els primers anys dels cercadors, avui ja no té cap sentit i pot suposar una penalització.

5-Doorway Pages

Amb aquesta tècnica de Black Hat, busquem crear pàgines externes optimitzades per paraules clau específiques i les omplim d’enllaços que condueixen als usuaris a través de múltiples pàgines web a una única pàgina d’aterratge. S’usen per redirigir el trànsit de l’usuari a llocs web sense el seu coneixement. L’ús d’aquestes Doorwey Pages, pot ser detectat pel radar dels principals motors de cerca que emprendran accions punitives contra els llocs web que les utilitzin. No vol dir que no puguem usar-les de forma interna per redirigir tràfic o per dirigir l’usuari a la nostra “money site”, però massa redireccions poden tenir un impacte negatiu sobre SEO.

És una tècnica relacionada amb la millora del perfil d’enllaçat. Una cosa molt important per millorar l’autoritat d’un projecte web. El linkbuilding és la construcció d’enllaços, i això segueix sent una de les potes del SEO. Però abusar d’enllaços a una mateix URL pot ser un problema seriós i que Google vegi patrons penalitzables, per no considerar que aquests enllaços arribin de forma natural.

estratègies Black Hat SEO 2

6-Contingut Duplicat

Els cercadors no suporten el contingut duplicat ja que no és una cosa que ofereixi res extra als usuaris. Les estratègies Black Hat SEO basades en copiar contingut d’altres webs per omplir pàgines i així posicionar. Està molt mal vist i és un motiu de penalització segur. Com Google, Bing i Yahoo estan obsessionats en indexar la major quantitat de contingut original, el plagi està molt perseguit. Pots tenir la reprimenda de l’autor original i sobre, una penalització que et tregui de la SERP.

7-Enllaçat no natural: Les granges d’enllaços

Antigament era una de les tècniques més utilitzades, alguns professionals de SEO obtenien enllaços al bèstia des de les granges d’enllaços. Actualment aquests enllaços des de pàgines que no estan relacionades tenen un efecte molt negatiu sobre SEO. Ara la qualitat del contingut, la rellevància i l’originalitat són el que s’ha de cercar per aconseguir un enllaç i per evitar sancions per enllaços irrellevants.

8-Comment Spamming

Es tracta de realitzar comentaris spam. Consisteix en una altra pràctica molt utilitzada en el passat i es tracta d’anar incloent comentaris en blocs i llocs web, afegint-hi backlinks al seu lloc web. El 2005, Google va introduir l’atribut nofollow amb el qual va aconseguir deixar a aquests nous enllaços sense rebre l’autoritat del que els enllaçava. No tots els administradors web empren l’atribut, el que fa que encara sigui una estratègia viable per a alguns casos determinats. El que no vol dir que no haguem de comentar en blogs, simplement no hem de buscar aquesta acció com un mer fet de generar un link i sobretot no fer-ho de forma abusiva ni automàtica.

estratègies Black Hat SEO 3

9-Parasite Hosting

Aquesta acció és de les més abusives, i es tracta de ficar la teva pàgina dins d’una altra d’una forma parasitària. De manera que quan en la SERP posicioni la pàgina que estàs ocupant i quan cliqueu en ella, enllaça a la teva. Aquesta pràctica no només és perseguible per la motors de cerca sinó que a més és il·legal. Encara és utilitzada per molts SEOs que donen feina a sovint un script que redirecciona el tràfic d’un enllaç al lloc web referit en els resultats de la cerca a un lloc de la seva elecció. El web segrestada no mostra cap signe de que està sent “robada”, i es requereix verificar que les visites no pateixen un descens exagerat.

10-Google Bombing

Google bombing és una de les estratègies Black Hat SEO que alguns professionals del sector utilitzen per reduir el rànquing del seu competidor. Es refereix al conjunt de tàctiques per manipular els resultats de la recerca de competidors. Pot ser la creació de pàgines negatives sobre els competidors, sovint amb un ganxo viral, la creació de campanyes en els mitjans per redefinir o treure del context a una paraula clau, etc …

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© Orbetec360 2018 | Política de Cookies - Política de cookies | Política de privacidad - Política de privacitat | Aviso Legal - Avís legal |info@orbetec360.com | 608 236 705 | Girona - Cataluña