¿TE PODEMOS AYUDAR?/ET PODEM AJUDAR?
Consúltanos/Consulta'ns »

Llámanos/Truca'ns:
608 23 67 05

Contingut que atregui trànsit - Posicionament Web i SEO

Si tens un projecte web a llarg termini i amb intenció de que perduri en el temps, la millor estratègia de posicionament és la de generar continguts rellevants. D’aquesta manera s’anirà guanyant autoritat a poc a poc el que generarà a Google més “interès” per la teva web i els seus continguts. En un esforç de treball diari i constant, amb l’únic objectiu de disposar de contingut interessant que atregui per si només als lectors, d’una manera totalment natural. Probablement parlem d’una situació utòpica, seria perfecte que les visites a un web arribaran “sense anar a buscar-les”. El que implica, no només que tindrem cada vegada un trànsit més gran i d’alta qualitat, sinó que de forma indirecta podrem treballar el Inbound màrqueting sense semblar que és una cosa forçat. Tot són avantatges ja que guanyarem visites (que seran possibles clients), tindrem més paraules clau que facin que Google ofereixi la nostra web a una recerca determinada, i millorar la nostra autoritat en el sector, i per tant, la nostra marca.

Generar contingut que atregui trànsit és la millor de les opcions, el que no implica en absolut que deixem de prestar atenció a l’optimització del SEO On Page o del SEO Off Page. La combinació de contingut únic i optimització SEO, serà sens dubte, el factor que marqui la diferència amb la nostra competència.

Moltes pàgines web disposen d’un bloc, on els propietaris publiquen contingut de manera regular. El problema és que en moltes ocasions el trànsit que s’aconsegueix gràcies a aquestes publicacions no arriba ni a un 1% del trànsit de la web. Fer un post o un article no és gens senzill, i si no s’aconsegueix escriure contingut que atregui trànsit, no val la pena invertir recursos ja que hi ha un treball de recerca d’informació, redacció, SEO, SMO, etc … que acaba quedant en sac trencat. Segueix llegint i t’ajudarem a buscar els millors continguts per al teu projecte digital.

Desenvolupa contingut que atregui trànsit de qualitat

Escriure un contingut que porti trànsit de qualitat és molt complicat. No anem a enganyar, Internet és complex, la competència és alta i tingues per segur que la teva competència fa el mateix (o més) del que fas tu. Un dels punts més interessants és que el teu contingut sigui prou interessant per ser compartit, per exemple en xarxes socials. Avui dia això és una cosa bàsica, ja que si es comparteix perquè és interessant, es multiplica l’abast.

El gran problema és que un contingut que atregui trànsit i que promogui ser compartit, en xarxes o altres plataformes, no és fàcil de crear, però hi ha algunes idees i conceptes que et poden ajudar-te a generar contingut que atregui trànsit i millori la teva SEO i el teu posicionament en cercadors. Tot això a través d’una estratègia basada en la recerca per potenciar la qualitat de les teves publicacions i destinar-les al que l’usuari espera trobar.

Eureka !! Busca una idea que destaqui

Ser original és clau, però no sempre es pot tenir una idea perfecta i que funcioni per un mateix. És important que et mantinguis al dia en el tema del teu sector i sobre el que vols crear contingut. Busca el que interessa, les novetats, i fins i tot les coses que ja s’han fet que han funcionat, treballa sobre elles i aporta el teu granet de sorra. Segur que trobes la forma de millorar-les. No tinguis por a “aprendre” dels teus competidors i desengranar el que fan. Cerca en comunitats, en blocs de la mateixa temàtica, segueix-en xarxes … en definitiva, estigues al dia !!

Tot l’anterior és gairebé una obligació, el que no implica que pots utilitzar determinades eines que et van ajudar en aquesta tasca de trobar temàtiques sobre les quals escriure.

Ahrefs:

Es tracta d’una eina la funcionalitat més interessant és la d’analitzar l’enllaçat de la teva pàgina i de la competència. Això no obstant, té petites (en realitat grans) funcionalitats extres que pots aprofitar per analitzar que s’escriu sobre determinat tema (millor dit sobre determinada paraula clau).

Al menú de “Content Explorer” pots posar una paraula clau sobre la que vulguis escriure i l’eina ofereix un llistat de resultats de l’etiqueta title, l’URL o continguts dels post més rellevants, on aquest terme s’hagi optimitzat. Així, podràs veure el que ha funcionat i tenir una idea de per on pot anar un contingut que atregui trànsit.

Contingut que atregui trànsit

Buzzsumo:

És una altra eina que t’ajudarà a veure continguts destacats. Funciona de la mateixa manera, escrius la paraula clau i tindràs un llistat dels articles que més han triomfat a les xarxes socials i els més interessants per a aquesta keyword.

Contingut que atregui trànsit 2

Val … ja tens la idea. Esbrina com es “busca”

La paraula clau o Keyword és el que Google (i la resta de cercadors), utilitzarà per mostrar determinats resultats per a aquesta cerca. Els Robots de Google (que són els que analitzen les pàgines web), han evolucionat molt i actualment el pes de la keywords no és el d’anys anteriors. No obstant això, i malgrat els seus esforços per avançar en la recerca semàntica, triar una keyword ha de ser el teu primer pas. Encara que només sigui per contextualitzar el contingut i focalitzar la informació del post.

Has analitzar teu sector, com es coneix això que vols posicionar de forma col·loquial, si hi ha variacions amb menys resultats a la SERP però que et donen alguna possibilitat en termes de Long Tail, etc … De nou no deixis d’usar eines com:

Google Instant:

Es tracta d’una particularitat de Google, que a mesura que vas escrivint a la finestreta de cerca, Google et va donant un petit grup de suggeriments en relació a la teva paraula clau o recerca. No són simples idees aleatòries, pensa que és el que Google et recomana perquè ha detectat que és important per a l’usuari. És un resultat basat en patrons de recerca que ha detectat la pròpia eina, necessites més informació per adonar-te de la seva importància ?.

Contingut que atregui trànsit 3

Cerques relacionades:

Una altra forma interessant de descobrir temàtiques és des de les recerques relacionades que ofereix Google. Quan fas una recerca, sota dels resultats per a aquesta recerca i al final de la pàgina, Google t’ofereix un apartat de “recerques relacionades” amb la paraula clau que has fet servir en la teva recerca inicial. És una bona manera d’obtenir més idees. De nou es basen en patrons de comportament i relacions entre terme que ha detectat Google. Per tant, no pensis que és només un llistat aleatori. És una informació molt rellevant, usa-!

Contingut que atregui trànsit 4

Keyword Planner de Adwords:

Amb aquesta eina podràs saber termes relacionats, nous termes, suggeriments de paraules clau, etc … i sobretot podràs saber el volum de cerques mensuals, el seu nivell de competència i la seva licitació suggerida. Tot això ens ajudarà a seleccionar la paraula clau que millor s’adeqüi a les nostres necessitats. I aconseguir crear un contingut que atregui trànsit. Aquesta és l’eina per excel·lència per desenvolupar una bona recerca de paraules clau. De fet, saber utilitzar-la és fonamental per determinar l’Estratègia Digital del teu projecte web.

Contingut que atregui trànsit 5

Übersuggest:

Aquesta eina ja estava bé en els seus inicis, però des de fa molt poc l’ha “comprat” un famós “marketero” a nivell mundial, i li ha donat un pas més enllà. És una eina que una vegada que introdueixes la paraula clau, et mostra: volum de cerques, el cost per clic, la dificultat de posicionar la paraula clau, idees per paraules clau similars, els millors resultats que ofereix Google per a aquest terme … vaja, és una autèntica joia.

Contenido que atraiga tráfico con Ubersuggest
Contingut que atregui trànsit amb Ubersuggest

Millora el que has trobat. Aporta valor afegit

Et hem donat alguns tips per aconseguir informació rellevant per al teu públic objectiu. Si ja saps sobre què escriure i has analitzat que paraula clau utilitzar ja estàs en el bon camí. No et limitis a copiar el que has vist perquè a la llarga no et servirà de res. Has millorar això que t’ha agradat i és interessant perquè els teus lectors puguin compartir i tenir el teu blog i els teus continguts com a referència. Llegir als competidors està molt bé, fins i tot compartir el que publiquen. No siguis egoista en aquest sentit i treballa perquè ells estan “obligats” a fer el mateix per l’alta qualitat dels teus continguts.

  • Investiga sobre el tema, no et quedes en el que has llegit per sobre.
  • Busca dades que recolzin els teus comentaris.
  • Escriu sobre experiències personals.
  • Completa els textos amb opinions pròpies o d’altres.
  • Estructura i organitza bé el contingut, separant les temàtiques.
  • Fes títols i subtítols atractius.
  • Enrotlla’t el just. Pensa que en la quantitat de pàgines que llegim diàriament.
  • Destaca en negreta les paraules rellevants del contingut.
  • No facis només continguts en text, el vídeo és ja una revolució (amb moltes possibilitats encara en molts nínxols de negoci).

Una imatge val més que mil paraules

Segur que has llegit o escoltat aquesta frase per algun costat. En realitat no és ben bé així, en l’optimització de cercadors (en el SEO), les paraules són molt importants perquè és el que entén Google en passar les seves Robots. Però és cert que el visual funciona bé i fa que tot s’entengui millor i ajudi al contingut que atregui trànsit. A més, en la varietat està el gust. Per exemple, si parles d’eines web, fer una captura sobre aquesta eina és una cosa que aporta molt valor. O si parles sobre l’evolució d’alguna cosa en el temps, una gràfica ajudarà a entendre-ho tot d’un simple cop d’ull. A més de completar el contingut i les informacions amb una mica més visual, fa que la lectura sigui més amena. Fotos, vídeos, gràfics, captures de pantalla, logotips, etc … són molt importants en un post.

Fes que li agradi a Google

Contingut que atregui trànsit 6

Sens dubte necessites que a Google li agradi el que publiques. No et limitis a marcar-te només la senda del SEO i oblidar-te de que el contingut sigui interessant. Però tampoc pensis que un contingut únic i interessant per si mateix és suficient per destacar. Google és el teu amic, tracta’l bé i amb afecte i aconseguiràs que la font de trànsit orgànic sigui el teu aliat. Comença per escollir paraules clau rellevants, optimitzar el SEO On Page i buscar enllaços des de pàgines de similar temàtica. I així aconseguiràs contingut que atregui trànsit amb tota seguretat !!

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© Orbetec360 2018 | Política de Cookies - Política de cookies | Política de privacidad - Política de privacitat | Aviso Legal - Avís legal |info@orbetec360.com | 608 236 705 | Girona - Cataluña