¿TE PODEMOS AYUDAR?/ET PODEM AJUDAR?
Consúltanos/Consulta'ns »

Llámanos/Truca'ns:
608 23 67 05

tipus de contingut per aconseguir backlinks - Posicionament Web i SEO

Google mostra resultats de cerca quan escrivim una paraula clau en el seu cercador. Per resumir molt molt el que fa aquest cercador, analitza totes les pàgines que té indexades i decideix que resultats (ordenats de més a menys importants), donen resposta a aquesta consulta. El funcionament és senzill, però ¿t’has preguntat mai per què els resultats s’ordenen d’una o altra manera ?, o per què surten uns resultats i no altres ?. Bé, la resposta és super complexa perquè és el resultat de la ponderació que fa el mateix Google de més de 200 factors. L’optimització per a cercadors (al SEO) d’aquests factors, permet millorar aquestes posicions. En definitiva, optimitzar aquests 200 factors, fa que millori l’autoritat d’un web a ull de Google. D’un temps ençà, un d’aquests factors i que cada vegada té més pes, és la quantitat d’enllaços que dirigeixen a pàgines de tercers a la teva web.

Una de les formes més naturals per aconseguir visites, enllaços i per tant rellevància davant Google, és escrivint contingut únic, de valor i que aporti alguna cosa al lector que li faci seguir llegint aquest article i voler compartir-lo. Però això no sempre s’aconsegueix perquè l’usuari d’Internet està massa saturat amb molt contingut cada dia. Els blocs als que seguim, els mails que ens arriben amb articles interessants, el que ens recomanen els amics i col·legues, les últimes novetats del nostre sector i l’ús de xarxes socials de forma massiva, ens nodreixen de tant contingut que moltes coses es ens passen per alt. És inevitable. Ja no hi ha un productor únic d’informació, sinó que cada consumidor és capaç de produir i emetre molta informació. Som al segle de la saturació informativa.

En ocasions la manera de presentar el contingut és tan important com el que s’escriu. L’estructura dels articles, el format o el que inclous en ells fan que tinguin més o menys possibilitats de ser llegits i per tant ser considerats interessants, compartits i així aconseguir backlinks. Un dels objectius més comuns quan s’escriu un post és aconseguir backlinks o enllaços externs des d’altres pàgines. Com ja sabem el linkbuilding és un dels pilars del SEO i aconseguir backlinks des d’un contingut atractiu, de manera natural és com trobar el “Dorado”.

Aconseguir backlinks és un autèntic win-win, ens ajudarà en el nostre treball de posicionament a Google, reportant una major autoritat. Però també és una manera de que més usuaris arribin a la nostra publicació i al nostre web. Per tant, aconseguir que ens enllacin gràcies al fet que el que oferim és interessant ens garanteix visites orgàniques al llarg del temps, cosa que pot ser la diferència entre l’èxit o el fracàs en d’un negoci a Internet.

No només es tracta de presentar més o menys bonic, encara que tot compte. Hem apreciat 4 tipus de contingut que t’ajudaran a aconseguir backlinks, ia més d’alta qualitat !!.

Ens encanten els post en forma de llista

No és que ho diguem nosaltres perquè ens agradin especialment (que no ens agraden), però estic convençut que els llegeixes contínuament i en tots els sectors. Segons revela un estudi realitzat per Buzzsumo and Okdork, sobre que continguts són més o menys virals, les llistes ocupen el segon lloc només per darrere de les infografies. L’estudi és antiguao (2014) però es va fer sobre 100 milions d’articles … és un resultat amb molt de pes.

aconseguir backlinks

Estic segur que cada vegada que t’enfrontes a un contingut (com a usuari) d’aquest tipus, penses … oh no !! Un altre article en forma de llista … tot i això, les llistes tenen coses molt positives per a ser un contingut atractiu i poder aconseguir backlinks.

  • T’ofereixen una cosa molt específic, no perds res de temps amb ornaments.
  • Són molt escanejables a l’hora de fer una lectura ràpida. D’un ràpid cop d’ull ens fem una idea molt clara del que conté. I això és cada vegada un valor més en alça.
  • Provoquen la nostra curiositat.
  • És una lectura fàcil usant els dispositius mòbils.

Per als creadors de contingut, suposen un gran avantatge sobre un altre tipus de contingut. Són fàcils de crear, permeten ser molt prolífic i els recursos a invertir són mínims:

  • Selecciona un tema on s’imposi el tòpic de més és millor.
  • Cerca llistes que ja existeixin i completa-amb molts més resultats, fes que impressioni.
  • Fes llistes molt detallades.
  • Escriu una presentació de la llista, la llista pròpiament dita i la conclusió del post.
  • Crida l’atenció amb una crida a l’acció potent.

Superar totes les expectatives amb bones guies

Les guies, sobre qualsevol, tema són sempre continguts molt demandats, amb el que atreus un munt d’enllaços i trànsit de qualitat. El problema amb aquest contingut, és que crear guies de nivell no és gens senzill. De fet, hi ha molts negocis digitals la proposta de valor és precisament aquesta, i el seu negoci està en amortitzar aquesta visibilitat que li atorga el ser un referent de continguts en forma de guia, amb publicitat.

Per poder entrar a competir en el món de la guies, hauràs invertir una gran quantitat de recursos i temps, o diners si les demanes per encàrrec. L’única forma en què les has de considerar és com una inversió a llarg termini, on el ROI serà genial amb el temps.

Probablement amb molt de temps. Ser capaç de crear guies útils et beneficiarà en un triple eix, et donarà trànsit, aconseguiràs backlinks i sobretot treballaràs el branding d’una manera total. Guanyaràs valor amb tota seguretat i podràs col·locar-te com un líder en el teu sector.

  • Busca qui l’escrigui: selecciona el tema i els col·laboradors que necessitaràs. Pot ser un blocaire incipient en el sector, un escriptor, un periodista … o tu mateix si no tens recursos.

  • Un cop tinguis qui la faci, és moment de planificar els continguts, seccions, etc …

  • Estudia que demana el sector i descobreix els patrons de cerca del teu públic objectiu.

  • Busca un dissenyador. Igual que el contingut, el continent s’ha tornat cada vegada més determinant. Examina el que hi ha en el teu sector, que funciona i que no t’agrada i busca qui faci el que necessites.

  • Generate una imatge de marca recognoscible.

  • Fes promoció. Si la guia és excepcional aquest treball es farà gairebé sol. Però no deixis d’usar totes les eines de promoció que puguis. E-mail, SEO, precursors. I sobretot Xarxes socials, etc …

El meravellós món de les infografies

Fins fa uns anys, les infografies copaven tots els articles d’Internet. No hi havia publicació sense el seu infografia. Ja no són el que eren, però segueixen sent una arma interessant per aconseguir backlinks. Estem acostumant al visual i llegir, cada vegada ens suposa més esforç. A més, més de la meitat dels continguts els veiem des de dispositius mòbils, el que implica que tot el que puguem veure d’un cop d’ull ràpid, és un avantatge.

Com en tot, quan alguna cosa es torna tan massiu és fàcil trobar continguts amb poca qualitat. Separar el gra de la palla es converteix en una tasca complexa. En qualsevol cas, les infografies són un dels continguts més virals en Xarxes i si tens cura la qualitat veuràs el teu treball més que recompensat i t’ajudaran segur a aconseguir backlinks.

  • Escull el tema correcte. Una de les grans avantatges de les infografies és que poden comunicar qualsevol tema i missatge.

  • Troba un bon dissenyador. Si no aquestes capacitat és millor que busquis qui te la pugui realitzar.

  • Si vols anar més enllà fes gifographics, un paso más avanzado.

  • Fes promoció. No deixis de fer servir totes les eines de promoció que puguis. E-mail, SEO, Xarxes socials, etc …

  • Aquí hi ha una guia sobre com crear infografies populars.

aconseguir backlinks 2

Fes coses que apreciï el teu sector

Per aconseguir backlinks no hi ha res millor que ser apreciat pel teu sector o comunitat, i per aconseguir això tu has de donar el primer pas.

Demostra que el sector en què treballes t’importa, hi ha petits blocaires, lectors i molts aficionats interessats en tot tipus de nínxols. Si vols atreure l’atenció i per tant aconseguir enllaços fes coses que interessin al sector.

  • Troba un problema o una situació dins del teu sector que necessiti respostes.

  • Pots crear estadístiques sobre algun aspecte del sector.

  • Inverteix temps i recursos en generar un contingut realment valuós. És una llei fonamental per aconseguir backlinks de valor.

  • Esbrinar quines dades són més interessants per a la seva comunitat i treballa sobre ells.

  • Acaba els estudis i presenta alguna cosa important, no et conformes amb gratar la superfície.

  • Presentar les seves dades d’una manera atractiva. Crear gràfics i taules, això ajudarà a difondre en els mitjans socials.

  • Fes tota la promoció que puguis. Utilitza totes les eines de promoció que puguis. E-mail, SEO, Xarxes socials, etc …

Fes les teves pròpies proves per aconseguir backlinks

Segur que aquestes preguntant si això és un remei general. Lògicament no, no tots els sectors són iguals ni funcionen les mateixes propostes. Una bona opció és que et plantegis aquestes 4 opcions que efectivament funcionen i altres que se t’acudeixin i els posis en pràctica.

D’aquí a uns mesos podràs veure quin tipus de contingut es mou millor en el teu sector i et fa aconseguir backlinks i guanyar per tant autoritat. Una vegada que tinguis les dades a la mà, treballa sobre aquests tipus de contingut que millor funcionen.

Intenta publicar contingut de manera consistent i no et rendeixis si alguna cosa del que publiques no arriba les teves expectatives. És possible que hi hagi alguna cosa que avui no et generi massa enllaços, però que a llarg termini sigui molt productiu.

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© Orbetec360 2018 | Política de Cookies - Política de cookies | Política de privacidad - Política de privacitat | Aviso Legal - Avís legal |info@orbetec360.com | 608 236 705 | Girona - Cataluña