¿TE PODEMOS AYUDAR?/ET PODEM AJUDAR?
Consúltanos/Consulta'ns »

Llámanos/Truca'ns:
608 23 67 05

15 raons per tenir un bloc d'empresa - Posicionament Web i SEO

Avui en dia, Internet s’ha convertit en part fonamental de l’estratègia empresarial de la majoria de les empreses (grans o petites), start ups, o fins i tot treballadors autònoms independents. El mercat digital ha crescut molt i no competir en ell suposa deixar de banda una gran opció d’augmentar el volum de negoci. De fet, tot indica que les pautes de compra (o consulta) dels usuaris, va bolcar cada vegada més en el digital. I l’empresa que no tingui presència a Google, no existirà.

Si tens un negoci a internet i tractes d’aconseguir Leads (contactes) per poder oferir els teus productes o serveis d’una forma més personalitzada o per altres canals. Si tens un e-commerce i vens directament o si tens un web d’empresa o un lloc personal perquè et coneguin millor i tinguin una manera de contactar … Sigui quina sigui les necessitats que tinguis … necessites un bloc !!

All you need is blog!

Des Posicionament web Girona, no encarreguem de treballar l’Estratègia Digital dels nostres clients. De manera que aconsegueixin més visibilitat a Internet, puguin potenciar la competitivitat enfront dels seus competidors online, i en definitiva, poder ajudar-los a convertir la seva presència a Internet en una autèntic negoci digital. Òbviament no hi ha una tecla màgica amb la qual guanyar visibilitat o tenir presència en els resultats que ofereix Google, de la nit al dia. Però hi ha una acció, dins d’aquestes estratègies digitals globals, que sempre és efectiva. Es tracta que la teva pàgina tingui un bloc.

Un bloc d’empresa és el principi de tot i et servirà per a moltes coses, entre elles totes aquestes:

1- Un bloc d’empresa és gratis i senzill

Avui dia hi ha moltes formes de tenir un bloc d’empresa de forma ràpida i senzilla. Hi ha moltes plataformes com WordPress, Drupal o Blogspot de molt fàcil instal·lació que ens permeten crear un bloc sense coneixements tècnics. A més és pràcticament gratuït, o almenys molt barat.

La millor opció és comptar amb un domini i un hosting propi per poder tenir accés a moltes més opcions a més de poder donar-li una aparença molt més professional. Dependre de blocs gratuïts no té gaire sentit ja que es perdrà la idea essencial de poder posicionar amb els diferents articles. Així que, la recomanació és la de tenir un bloc integrat en la pròpia pàgina d’empresa. D’aquesta manera tot el que s’aconsegueixi des del blog alimentarà el posicionament de la pàgina completa.

2- Et permetrà generar contingut

Si tens una pàgina web de la teva empresa difícilment estaràs creant pàgines cada dia. Si treballes amb un comerç electrònic els continguts es limiten a les fitxes de producte, on és complicat comunicar alguna cosa diferent al que necessita aquest producte. Amb un bloc d’empresa (integrat en l’web), podràs generar tant contingut com siguis capaç, de manera que les opcions d’aconseguir visibilitat es multipliquen exponencialment en funció del que siguis capaç d’escriure. Per als usuaris és un nou món de contingut interessant i per als robots dels cercadors 1 senyal inequívoc que la teva pàgina està viva!

3- Tindràs contingut actualitzat

Una pàgina web estàtica, sense contingut fresc és una cosa del passat. El contingut ha de ser interessant i que aporti valor, però a més ha d’estar en moviment. Generar contingut actualitzat és molt interessant per al posicionament web ja que podràs tractar temes d’actualitat, novetats, etc … De fet, per a Google, que un web tingui publicacions i nous continguts amb freqüència és un senyal que li fa visitar aquesta web moltes més vegades . El que implica que sigui indexada pels seus robots de forma continuada. Una cosa molt beneficiós per millorar l’autoritat d’un projecte web, i per tant un avantatge a nivell de SEO.

4- Et permet mostrar-te com a expert en la matèria

Un bloc et va a donar la possibilitat d’escriure i publicar articles cada dia. O el que és el mateix podràs generar contingut que els teus potencials visites veuran a la SERP, el que els portarà a la teva pàgina. Com més visites tinguis, més contingut publiquis i més demostres que domines un tema, més augmentarà la teva reputació com a expert en la matèria. A més millorarà la imatge de la teva marca i és una bona plataforma per fer un treball de Branding permanent.

5- Un bloc d’empresa humanitza

bloc d'empresa

Una de les necessitats del comprador en línia és assegurar que a l’altre costat hi ha persones. És cert que vivim en una era tecnològica de proporcions incalculables fa uns anys, però no és menys cert que això mateix, aquesta deshumanització en les comunicacions, ha fet efecte en un sector importantíssim de la població.

Així com els nostres fills (els que han nascut al segle XXI), no han conegut una altra forma d’actuar, hi ha una gran part de la població que agraeix el “contacte humà”. I això ho podràs aconseguir des del bloc. Et permet humanitzar la teva empresa i mostrar d’una manera més personal ens teus seguidors. La teva marca adquirirà un valor humà que li beneficiarà molt.

6- Feedback

Un bloc és una font per generar opinions i comentaris. Això és sensacional per molts motius, el principal és que podràs saber que opinen del teu negoci de primera mà i seràs capaç de corregir el que està malament o potenciar el que funciona. I no només això, els comentaris són contingut nou i això a Google li encanta !! D’altra banda això et permet establir relacions més directes amb els teus usuaris el que segur que reverteix en major confiança.

7- És una plataforma més d’atenció al client

L’atenció al client en el món online és una de les necessitats bàsiques per poder tenir una trajectòria a llarg termini. Una mala crítica pot córrer com l’escuma a través dels canals socials i precisament un bloc et permet estar al dia del que es parla de tu.

No només això, sinó que et va a donar l’oportunitat d’actuar de forma ràpida davant de qualsevol comentari que et pugui comportar algun problema. Si respons als comentaris dels teus articles del bloc d’empresa i parles sobre temes que preocupen a la teva audiència, tindràs molt de guanyat.

8- Aliment per als teus canals socials

Les xarxes socials han d’estar en harmonia amb un blog d’empresa. Cada vegada que escriguis un article nou podràs tenir més difusió jugant amb les teves xarxes socials. Compartir el d’altres és important perquè així els teus seguidors tenen molta informació, però compartir el que tu has preparat és mà de sant per al teu negoci online. És un peix que es mossega la cua, les xarxes socials creen una comunitat que demana continguts, a més continguts comunitat i interacció de la mateixa amb la teva marca. El bloc t’ajuda a tenir continguts propis, nous i amb la freqüència que tu vulguis.

9- Et permet augmentar les vendes

No serà de forma immediata, però un bloc d’empresa col·loca teu negoci en plena conversa amb el teu client. La teva empresa és “menys empresa” i “més persona” i comparteix el que proposa d’igual a igual. El client ho rep de millor manera quan l’empresa perd la seva ser i es transforma en “més persona”. Augmenten la confiança i la seguretat per part del client, el que segurament es traduirà en més vendes.

I per descomptat suposa un augment directe de visites, i si has fet bé els continguts, seran visites d’alta qualitat. Per tant, possibles clients reals, el que coneixem com visites de “qualitat”.

10- Millora la teva SEO

Un bloc d’empresa és la primera pedra per millorar en el màrqueting de cercadors. Podràs treballar el posicionament web amb contingut nou cada vegada que necessitis posicionar alguna cosa. D’altra banda, com més entrades del bloc facis, més opcions de ser trobat i de lluitar a la SERP.

Fes l’exercici senzill d’imaginar que pots escriure un article cada dia durant un any. Un article basat en una paraula clau amb poca competència i amb opcions de posicionar (termes de Long tail). Al cap d’un any tindràs un web amb 365 pàgines (URL) noves. El que implica una activitat de generació de continguts brutal. Posats a imagina, imagina que són realment continguts interessants per al teu públic objectius.

Ja sé que és fàcil imaginar i difícil executar, però l’exemple és molt vàlid perquè entenguis com haurà canviat la teva pàgina gràcies al bloc. Aconseguiràs una autoritat davant Google molt més gran, hauràs continguts que posicionin i per tant porten noves visites cada dia. Per seguir imaginant, suposa que cada entrada et porta 3 visites al dia. Al cap d’una any podràs tenir un flux de 1000 visites noves al dia. Realment aquests números en el món online no s’han de fer, però és una forma gràfica de veure el que pot suposar. Per tant un bloc d’empresa multiplica les opcions del teu negoci digital, tant, com ho treballis.

11- Una gran opció per buscar micro nínxols de mercat per al teu negoci

El bloc d’empresa et va a permetre la llicència d’intentar treballar el SEO per paraules clau molt poc competides. És possible que les grans potències del teu sector no vulguin treballar-les pel volum de cerques tan baix que els puguin proporcionar. Doncs precisament això és el que les fa fonamentals per a molts negocis en línia. Podràs treballar els micro nínxols per al teu negoci, gairebé sense competència!

Aquest tipus de termes, són els coneguts com Long tail. Es tracta de paraules clau amb poques recerques, però que són fàcilment posicionables entre els primers resultats de Google. Una estratègia molt vàlida és la de treballar entrades del bloc sobre aquest tipus de termes, amb poca competència. Si es fa amb certa periodicitat és una gran alternativa quan les paraules clau importants (top keywords), són massa competides.

12- Tindràs el teu mitjà de comunicació personal

És un mitjà de comunicació que podràs dominar al 100%. Pots parlar del que vulguis quan vulguis. Tot el controles tu !! De tota manera no t’oblidis que hauràs de seguir una estratègia de màrqueting i que el bloc és una peça més.

13- Crear una llista d’email màrqueting

bloc d'empresa 2

Un bloc d’empresa et permet reunir la llista de correus per fer email màrqueting. Amb bons continguts tindràs mes opcions de guanyar seguidors i subscriptors. A més, podràs generar més contactes si ofereixes algun descompte o incentiu personalitzat al apuntar-se a la teva Newletter. D’aquesta manera, generant contingut interessant per al teu públic objectiu, et garanteixes tenir un flux de seguidors als quals impactar amb missatges de correu personalitzats.

14- Et permet comunicar novetats i anunciar accions

El teu bloc d’empresa és la teva sala de premsa, és el lloc perfecte per a tot allò que necessitis anunciar o comunicar. Si aconsegueixes que els mitjans de comunicació tinguin com a referència teu blog per parlar del teu negoci o sector haurà triomfat en gran. A més serà molt útil si el teu client torna al bloc per consultar novetats!

15- Et farà ser millor empresa !!

El bloc d’empresa et va a obligar a realitzar un treball constant. Hauràs d’estudiar, llegir i documentar-te sobre molts temes que envolten el teu sector. Necessitaràs això i més per poder escriure articles que interessin i que sobre surtin de la resta. Tot això t’ajudarà a ser millor i estar a l’última. Imatge de portada.

Autor: Gerd Altmann

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© Orbetec360 2018 | Política de Cookies - Política de cookies | Política de privacidad - Política de privacitat | Aviso Legal - Avís legal |info@orbetec360.com | 608 236 705 | Girona - Cataluña