¿TE PODEMOS AYUDAR?/ET PODEM AJUDAR?
Consúltanos/Consulta'ns »

Llámanos/Truca'ns:
608 23 67 05

Nínxols de mercat - Posicionament Web i SEO

La presència en el mercat digital s’ha convertit en part fonamental de les estratègies de màrqueting de pràcticament totes les empreses. Les que no ho estiguin treballant ara, probablement ja en van tard, i la lluita per la visibilitat en els cercadors (com en Google) serà molt complicada Si ja aquestes present a la xarxa d’alguna manera, ja saps l’important que són les visites. Ningú està per no ser vist, mantenir un bloc amb continguts actualitzats (no importa la temàtica), tenir un web corporatiu o disposar d’un e-commerce, requereix un esforç molt important i molt constant. Un esforç en guanyar visibilitat i en poder arribar a impactar al teu públic objectiu. Estar a Internet té com a objectiu ser visible.

La visibilitat a Internet no és cosa fàcil i la combinació del màrqueting en cercadors (SEO) i altres accions de màrqueting en línia (SEM) és fonamental. El posicionament en cercadors és un tipus de màrqueting molt important ja que aporta visites de qualitat. Qualsevol comerç electrònic o projecte digital que es preï necessita dominar aquest canal de trànsit, el que no és una tasca senzilla, ni una cosa que s’aconsegueixi en el curt termini. El posicionament natural a Google, implica preparar la teva web per a ser mostrada davant les recerques dels usuaris. Per tant, fent un sil·logismes bàsic, com més preparada estigui la teva web (és a dir, més contingut ofereixi i més optimitzada per al SEO estigui), més opcions tindràs de que sigui mostrada com a resposta a una consulta determinada d’una usuari. És a dir, més visibilitat tindrà!

Que és millor ¿quantitat o qualitat?

Molts dels e-commerce amb els que treballem professionalment tenen dos problemes molt definits. O no reben visites, és a dir, no tenen cap visibilitat, o les reben amb freqüència però no compleixen els seus objectius. Òbviament un comerç electrònic, per definició necessita vendre. I un web que ofereixi serveis necessita captar contactes. Per moltes visites que rebi aquesta pàgina, si no hi ha conversions el projecte tampoc funcionarà. És a dir, que ens trobem amb un problema en la fase de captació o en la fase de conversió. Òbviament cada cas és diferent, hi ha múltiples factors que influeixen en la visibilitat i en la conversió.

Analitzar els problemes en la fase de conversió és molt complicat i els factors rellevants creixen de manera exponencial i són diferents en cada projecte. Però el que és evident és que abans de la conversió hi ha la captació. No podrem plantejar-nos si la nostra web converteix bé o malament, sense visibilitat, sense visites. Per tant, les visites són fonamentals. Per molts motius:

  • Perquè a Google li interessi la teva pàgina. Però tingues present que la quantitat de visites no és el més important.
  • Per aconseguir arribar al teu públic objectiu. Visites de qualitat, amb les que tinguis una oportunitat de venda real.
  • Milloren la rellevància davant Google.

La paraula clau com a punt de partida

Segur que has sentit que la web semàntica és el futur (i ja gairebé el present) al qual es dirigeixen els cercadors i que el contingut que envolta el missatge marcarà els resultats de cerca en poc temps. I segurament és veritat, el cercador més important del món és Google i està implementant tècniques de “machine learning” per aprendre sobre l’experiència dels usuaris en el seu cercador. És a dir que ja és capaç de determinar intencions de recerca que van més enllà de la paraula clau que l’usuari escriu al cercador. Tot i així, les paraules clau són importantíssimes ja que constitueixen la primera relació entre el que un usuari vol i el que Google li va a mostrar.

Si et dediques al món del posicionament web o t’interessa aquest món, estic segur que saps que les paraules clau són fonamentals i que l’elecció d’una paraula clau pot ser la diferència entre tenir visibilitat o no tenir-la. Una cosa és optimitzar cada URL de la teva web per a una paraula clau, i l’altra és optimitzar segons estudi de competència, una investigació de paraules clau prèvia i segons els patrons de recerca detectats. En qualsevol cas, en moltes pàgines, ni s’optimitza ni s’investiga. Aquest és un dels processos al que menys atenció se li presta dins el món de l’e-commerce. El que implica restar oportunitats al projecte.

En una pàgina web, sigui del tipus que sigui, i sobretot en un comerç electrònic, la Home i les categories són les que més pes reben per part del Domini Principal. Això fa que siguin les seccions on el treball de posicionament és més important o prioritari (sobretot a nivell de continguts i factors de SEO On Page). El que no implica que sigui senzill ja que en moltes ocasions, gairebé sempre, en les categories principals d’un web es competeix per termes generals. Per tant, les top “keywords” són molt competides i es necessiten molts recursos per posicionar aquests termes.

En teoria tot sembla molt senzill, trio la paraula clau que defineixi el meu producte, va categoritzar la web en funció de les meves grans productes, va optimitzar l’On Page … i a rebre trànsit gratuït, que ja compressin. Sento dir-te que no és tan fàcil. El teu competència fa exactament el mateix i si tens la desgràcia d’haver de competir amb un Big Player amb més recursos i un domini amb més categoria, és possible que el teu negoci estigui acabat abans de començar. Per això el nostre treball es basa en l ‘ “estratègia digital”, el que implica fer:

  • Estudi de competidors
  • Estudi del sector i el mercat
  • Recerca de paraules clau
  • Determinació de patrons de recerca
  • Desenvolupament d’estructura alineada amb els patrons de recerca
  • Determinació de les funcionalitats bàsiques del web

Tot aquest treball previ ens permet desenvolupar una estratègia que sigui capaç de potenciar la competitivitat d’aquest projecte enfront dels seus competidors en línia. D’aquesta manera podrem personalitzar una planificació d’accions a desenvolupar, personalitzada i adaptada a les necessitats de cada projecte.

El meravellós món del Long Tail

En el punt anterior hem avançat el problema de posicionar termes competits. Internet és un espai en el qual semblen noves pàgines cada segon, el que implica que, a la vegada que és un espai que ofereix molta oportunitats, és una mercat super competit. Per tant, ja et bestreta que hi ha termes pels quals no podràs competir mai. Imagina que té un petit hotel a Madrid, vols competir per la paraula clau “hotel a Madrid”. Directament ja et pot oblidar.

Però no cal desesperar, els problemes estan per buscar solucions i el màrqueting en general ha sabut fer-ho. El Long Tail (o llarga cua), és una expressió ideada per Chris Anderson per un article de la revista Wired a finals del 2004. La utilitza per descriure determinats tipus de negocis i models econòmics. Resumint-molt, aquesta teoria és un model de negoci que desmitifica models tradicionals en què s’ensenyava que els productes que s’han de vendre són els que tenen major rotació. És a dir els productes més importants.

Vegem-ho en un exemple:

És evident que un comerç electrònic dedicat, a la “venta de zapatos para hombre y para mujer”, va haver de competir contra altres botigues per les Categories Principals. Per exemple “zapato de hombre”, o “zapato de mujer”. O per Sub Categories més o menys evidents, com podrien ser “zapato de hombre deportivo” o “sandalias mujer”. La teoria del Long Tail aplicada al màrqueting de cercadors (en aquest cas) i al màrqueting en línia en general, no diu que renunciïs a aquest producte tan important per al teu negoci. Però si et anima que descobreixis formes d’aconseguir visibilitat treballant el posicionament sobre termes menys importants (amb menys visites i menys quota de mercat). Optimitzant de paraules clau que permetin dur trànsit de forma més econòmica, utilitzant termes menys competits. D’aquesta manera podràs comprovar com la suma del poc trànsit de moltes paraules clau (més fàcils de posicionar), et donarà els mateixos resultats que optimitzar un terme més rellevant però molt més competit.

Seguint amb l’exemple:

Utilitzem el Planificador de paraules clau de Google Ads per analitzar la paraula clau “sabates de dona”.

Per lògica aquesta keyword correspon a una categoria, que segur que existeix en totes les botigues de venda de calçat en línia. Per tant, podria ser que competir per ella fos un treball car, molt llarg i complicat. Pensa en totes les grans botigues en línia del món de la moda o de les sabates i veuràs de seguida a què em refereixo. Google ens permet saber alguna cosa més avançada, usant el cercador de forma més professional: Per exemple, utilitzant la comanda de cerca inurl, podem esbrinar quants resultats tenen aquest terme que hem buscat a la URL, el que ens dóna una enorme pista de l’ús d’aquesta keyword i per tant de la seva rellevància i sobretot del grau de dificultat per treballar-la en el nostre projecte.

Nínxols de mercat

Si seguim analitzant altres paraules clau, podem deduir algunes sub categories.

I podem veure la incidència en les URL.

Nínxols de mercat 3

Podem veure com les keyword relacionades amb les categories habituals d’aquest tipus de comerços, tenen un volum de recerca alt, però també un nivell de competència elevat. El que implica que “pegar-se” per sortir a les primeres posicions serà complicat.

És aquí on el concepte del Long Tail ens pot donar una molt bona opció per ser competitius i descobrir nous nínxols de mercat. Si analitzem altres recerques relacionades, seguint amb l’exercici anterior, vam descobrir com hi ha altres opcions molt interessants. El seu volum de recerca és molt menor, però podem treballar diverses paraules clau en diferents URL, de manera que igualarem les possibilitats que ofereix a nivell de volum, una paraula de categoria. I a més tindrem més opcions de satisfer a un usuari que busca exactament el que troba.

Nínxols de mercat 4

Podem comprovar que la competència (mesura per l’aparició d’aquestes keywords a les URL) és molt menor. Per tant menys recursos i menor esforç per posicionar-nos entre els primers de la SERP.

Nínxols de mercat 5

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© Orbetec360 2018 | Política de Cookies - Política de cookies | Política de privacidad - Política de privacitat | Aviso Legal - Avís legal |info@orbetec360.com | 608 236 705 | Girona - Cataluña